Payrollplaats header afbeelding
Veel gestelde vragen

Hoe kan ik een medewerker aanmelden voor payroll?

U heeft een nieuwe medewerker gevonden en u bent een samenwerking aangegaan met een payroll bedrijf. Dan is de vraag: hoe kan ik een medewerker aanmelden bij payroll? Of: hoe moet ik mijn medewerker inschrijven bij een payroll bedrijf?

Wanneer een bedrijf (voor het eerst) een medewerker in loondienst neemt, komt daar veel administratie bij kijken. Als de ondernemer gebruik maakt van een payroll bedrijf dan is er veel minder administratie vereist.

Veel rompslomp

Iedere werkgever die een nieuwe medewerker aanneemt heeft te maken met wettelijke bepalingen. Voordat de medewerker met zijn eerste werkdag start moet de werkgever de identiteit gecontroleerd hebben van de medewerker aan de hand van zijn identiteitsbewijs (paspoort of ID-kaart, géén rijbewijs). De werkgever bewaart een kopie van een geldig identiteitsbewijs in zijn administratie. Verloopt het identiteitsbewijs tijdens het dienstverband? Dan is geen nieuwe kopie nodig. Wordt er een nieuw contract afgesloten en het identiteitsbewijs is verlopen? Dan moet er opnieuw een ID-check gedaan worden aan de hand van het nieuwe identiteitsbewijs en een kopie daarvan moet bewaard worden.

Naast een getekend contract met daarin de arbeidsvoorwaarden vermeld, moet er ook een loonbelastingverklaring getekend en bewaard worden. Heeft u nog geen personeel op uw eigen loonlijst? Dan zult u een loonheffingsnummer moeten aanvragen bij de Belastingdienst.

Heeft uw nieuwe medewerker een identiteit van buiten de EEG? Dan is een werkvergunning verplicht. Deze wet- en regelgeving is aan verandering onderhevig. Daarom gaan we hier niet uitgebreid op deze materie in. Voor meer informatie hierover kunt u bij de Rijksoverheid terecht.

Weinig rompslomp

Gaat uw medewerker bij een payroll bedrijf op de loonlijst? Dan heeft u bovenstaande rompslomp niet wanneer u een nieuwe medewerker wilt aanmelden. Het payroll bedrijf regelt de administratie waaronder het bewaren van de kopie van het identiteitsbewijs en de loonbelastingverklaring. Het payrollbedrijf stelt het contract op en laat de medewerker zijn arbeidsovereenkomst ondertekenen. Het enige wat u als opdrachtgever hoeft te doen is de gewerkte uren goedkeuren en de factuur betalen.

Bij Payrollplaats is het gehele inschrijfproces, de ondertekening van de arbeidsovereenkomst en de urenregistratie digitaal ingeregeld. Het aanmelden van een nieuwe medewerker is in 5 minuten gedaan via onze homepage. Zo besparen wij u tijd en geld, zodat u rustig door kan gaan met ondernemen.

Wilt u ook een nieuwe medewerker voor payrolling aanmelden bij ons? Klik dan op de link en het online inschrijfformulier staat voor u klaar.

Heb je een supportvraag ?

Bel 050 - 210 10 08

WhatsApp 06 - 38 03 49 63

of ga naar het contactformulier

Contact via WhatsApp